Ongeslachtelijk

februari 26, 2011 § 21 reacties

’t Was niet omdat ik een hekel had aan Biologie. ’t Kwam vooral omdat ik het vak op maandag het 8-ste uur had van een docent die te aardig was. Nog steeds schaam ik me voor het samen met andere klasgenoten verstoren van zijn les. Ik blufte me door mijn mondeling examen (toentertijd werd er  geen schriftelijk examen afgenomen voor dat vak ). En spijt heb ik ook wel,  zo af en toe, dat ik in plaats van op te letten tijdens de les alles aangreep om roze    koeken te gaan halen in de kantine. Want wat heb ik een tijd verspild!

Sinds kort zit ik (weer) regelmatig op een stoeltje in de tuin…een sigaretje te roken…. Ik verbaas me ieder jaar opnieuw over de komst van de sneeuwklokjes. Dat ze de kou en de nattigheid trotseren en moedig hun tere kopjes boven de grond steken. En dat niet alleen: ieder jaar komt er op een onverwachte plek in de tuin zo’n klasje witkopjes bij. D’r komt geen bij of ander insect aan te pas, zelfs geen sex. Ongeslachtelijk vermeerderen ze zich, ondergronds als het ware. Ze komen oorspronkelijk uit de Franse bossen en zijn- voordat ze in de rest van Nederland uitgezet werden- gekweekt in speciale sneeuwklokjesbossen op Texel. Dat u dat weet (en nu niet geljk een roze koek gaan eten).

Getagd: , , , ,

§ 21 Reacties op Ongeslachtelijk

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Ongeslachtelijk voor zeeschuim.

Meta

