knoflook

maart 1, 2011 § 10 reacties

 
foto: lasja

Knoflook ging ik eten toen ik op mezelf ging. Achttien was ik. Eerst gebakken of gekookt in gerechten, wat later ook rauw: in yogurt, op salades. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zonder heb gekund.

Knoflook: of,  lof, lonk, lok, kolf, look, loko, ook, folk, kool, klonk, nok, kon, koon, kol, kloof…

geen zinnig mens kan zonder

§ 10 Reacties op knoflook

  • fr@nsmuthert schreef:

    Ik had lang geleden een waanzinnig aantrekkelijke vriendin die als enig minpuntje had dat ze immer stevig uit haar bek ruftte.Knoflook dus. En dan rest maar 1 oplossing: ook aan de tenen. Tenen werden gaandeweg voeten. Zoniet benen. Lekker dus.
    Met die vrindin is het overigens om andere redenen uiteindelijk niks geworden.
    Maar de knoflook bleef. Tot op de dag van vandaag.

  • martin schreef:

    De Fransen aten het. Daarom stonken ze zo. Niks voor Nederlanders om dat te eten.

    Ik begon ook toen ik van huis was. Het komt zelden voor dat er geen knoflook in huis is en het gaat heel vaak in het eten. Soms lekker veel door de dressing voor de tomaat met ui. Lekker.

  • kiezels schreef:

    ha ja, en die teentjes in olie, zo uit het potje

  • zinnen schreef:

    koolfonk! ja!
    niet alleen onontbeerlijk maar ook zoo prachtig.
    als ze nog zo strak zitten ingepakt, dat zilverwitte, dat paarse en dan (hou me vast) gevlochten in een streng!
    lyrische look is het.
    knuffelknof.
    ik ben ur van.
    nogal.
    danku.

  • Lasja schreef:

    Frans,een beetje nieuwe vriendin brengt altijd een nooit eerder geproefd cadeautje mee en laat dat dan bij, ook als ze vertrekt ;>

    Martin, geraspt in olie en daar dan gehakte korianderblaadjes in….mmmmmmmmm

    kiezels, jaa, heerlijk

    zinnen, prachtig: dat zijn ze… die paars met witte zijn ook mijn favoriet
    lonkkool ;>

  • Het is ook een prachtige bloem.

  • Lasja schreef:

    antoinette, ik heb ze nog nooit in mijn tuin gehad, maar weet wel dat ze inderdaad prachtig zijn

  • Een hele verse bol overdwars snijden en dan in de oven met andere groenten roosteren.Je weet niet wat je proeft!! Groet!

  • blewbird schreef:

    Ik ook. En geen vlees meer, alleen nog rijst met groenten en vis en kaas. In 6 maanden 6 kilo’s lichter en ik had er al niet veel.

  • Lasja schreef:

    athy, dat klint goed!

    blew, af en toe een verse haring ( 3 keer in de week) is goed om je gewicht op peil te houden 😉

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu knoflook voor zeeschuim.

Meta

