Mens vergeet het maar

maart 7, 2011 § 16 reacties

Heb een hoop aan m’n kop.

Dat heb je soms. Hoef je niets bijzonders voor te doen: het is er ineens. Het zoeken naar oplossingen  is niet altijd de beste remedie om de situatie de baas te kunnen. Soms werkt dat zoeken juist stressverhogend. Ik daal af naar een diepere laag en probeer uit de ingeklinkte bodem de rust omhoog te spitten. Dat lukt. Zo af en toe. En vluchten doe ik ook bewust. Wel gedoseerd: ik doe aan sudoku. Ben er niet goed in…zet heel vaak een cijfer in het negen vakjes tellende hokje dat er al staat en kom daar pas aan het eind achter. Dat hindert niet.  Gemoedelijk vergeef ik mezelf mijn gepruts. Mijn leven hangt er niet vanaf evenmin mijn geluk.  Zo is het eigenlijk altijd al geweest, bedenk ik. Spelletjes speelde ik nooit om te winnen maar om te vergeten. ”Mens ergerje niet” is eigenlijk meer “Mens vergeet het maar” in mijn geval.

afb.: internet
Getagd: , ,

§ 16 Reacties op Mens vergeet het maar

  • fr@nsmuthert schreef:

    Spelletjes spelen om te vergeten.
    Tja. Daar zullen kinderen/kleinkinderen dan wel blij mee zijn.

  • svara schreef:

    ==Ik daal af naar een diepere laag en probeer uit de ingeklinkte bodem de rust omhoog te spitten.==
    prachtig!!!

  • Ja, spelletjes doen of puzzels op lossen, ik heb het ook gedaan. Nu is lezen weer favoriet:-)

  • Lasja schreef:

    Frans, …haha voorlopig houd ik nog maar op kinderen…

    svara, ja…met een scherpe schop 😉

    antoinette, ja…ook favoriet…puzzels en lezen

  • martin schreef:

    Met sudoku’s ben ik gestopt met roken. Zo’n boekje vol en maar invullen. Nu doe ik het als ik moe ben en inderdaad om even niet te hoeven en nergens aan te denken. Voetbal kijken (of krimi’s bij anderen) heeft ook die funktie. Maar speel ik zelf spelletjes dan win ik graag.

  • svara schreef:

    de manier van spitten schept dezelfde energie omhoog…
    maar op de juiste manier de schop omkieperen doet wonderen;-)

  • Barbara Jansma schreef:

    Mijn bodem laat ik zelf liever met rust, ga er liever op liggen. En die schep gooi ik ver weg.
    Van sudoku schijn je trouwens heel verstandig te worden, ik heb het ooit gedaan, tot drie uur s’nachts.

  • Yvonne schreef:

    ik lees dit met grote bewondering. ik heb geen geduld met mijn gepruts met puzzels en ik speel spelletjes om te winnen

  • kamira schreef:

    zit je wel in de zon met je spelletje

  • Heel herkenbaar, vooral die ingeklinkte bodem.Soms staat er zo veel in de weg om bij je eigen rust te komen.
    Ik plof achter mijn pctje en doe wat spelletjes patience.
    Ooit kreeg ik het advies, vijf minuten per dag te kijken naar iets wat niet door mensenhanden is gemaakt.
    Helpt ook. Groet!

  • blewbird schreef:

    Sudoku gaat compleet aan mij voorbij. Wat is de zin van die cijfertjes in die hokjes. Ik zie het mensen in mijn omgeving doen, maar ik begrijp er helemaal niks van.

  • Glaswerk schreef:

    Ik doe helemaal niet aan sudoku’s.

    Voor dat gegoochel en passen en meten met getalletjes kun je ook computerprogramma’s schrijven die het werk voor je doen.

    Maar ook daar is natuurlijk weinig tot geen lol aan 😉

  • Mo schreef:

    Dag Lasja, leuk dat ik je hier weer terugvind!

  • Lasja schreef:

    svara, ha!…laat ik nou gewoon die bovenlaag wegsmijten 😉

    barbara, ik ben die schop weleens kwijt 😉
    en verstandig ben ik nog bij lange niet 😉

    yvonne, hahahaha…. ja ik zag er in het begin ook het nut van in, maar het gaat niet om het oplossen, het gaan om het bezig zijn 😉

    kamira, vandaag wel ;>

    athy, ooh ja…de zee, kijken naar de zee, da’s de beste remedie ;>

    blewbird, laat ik nou vinden dat soduku echt iets voor jou is ;>

    glaswerk, computers en hun programma’s …. daar moet ik vaak heel diep van zuchten ;>

    Mo!…wat leuk jou hier te treffen!

  • Mo schreef:

    ja, zeg, wat was dat nou? moest je zomaar ineens je hele vkblog wissen zonder afscheid te nemen! inmiddels heb ik begrepen waarom je dat hebt gedaan, en dankzij Ivy kon ik je weer vinden.
    Ik heb weinig inspiratie de laatste tijd, maar dat komt wel weer en dan ga ik hier eens een leuke site bouwen denk ik.

  • Lasja schreef:

    Mo, ja dat wissen…daar ben ik nog steeds wel een bietje beduusd van…..
    laat je wel weten waar je zit wanneer je weer wat meer inspiratie hebt?

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Mens vergeet het maar voor zeeschuim.

Meta

