Claudia de Breij slash Mina Mocca

maart 23, 2011 § 14 reacties

Een mens heeft of bouwt zo zijn eigen rituelen:  om de tijd vast te houden of doen terugkeren, ijkpunten in een leven dat almaar doorgaat. Ik heb ze ook: een ochtend zonder uitgeperste sinasappel staat garant voor een woelige, hectische dag, een afterdouche zonder gezichtscrème is vergelijkbaar met een koude douche, een kop koffie na het avondeten moet om het welbevinden optimaal te voeden en zo heb ik nog wat van die kleinigheden waar ik zeer aan gehecht ben en die me passen als een tweede huid. Een geliefd avondritueel bijvoorbeeld is het kijken naar DWDD. Matthijs als gastheer neem ik voor lief, maar vaak geniet ik van Jan Mulder, Nico, Fokke en Sukke en niet te vergeten van die kleine met die hoge stem. Af en toe schuift Claudia de Breij aan tafel. En zij en ik klikken niet. Dat ligt aan mij, ik weet het maar die lach van haar overal doorheen maakt dat ik i.p.v plezier jeuk ervaar. Overdreven en aanstellerig en zooooo nep. Vind ik.

 Gisteravond was er een interessant item. Bert Koenders en Jack de Vries waren voor deze gelegenheid aangeschoven. Het ging over Kadhafi waar Europa vandaag de dag  eendrachtig tegen optrekt. Voorheen, pak ‘m beet zo’n maand of drie geleden, lag dat nog heel anders. Europese staatshoofden schudden hem enthousiast de hand en sommigen zoenden hem vol overtuiging op beide wangen. Daar ging het over, over de hypocrisie van de buitenlandse politiek, over al die (economische en politieke) belangen die meespelen. Bert Koenders was daar klip en klaar over. Hij weigerde ooit de hand te schudden van de Libische leider. Jack de Vries diende hij van repliek toen deze probeerde hem mede verantwoordelijk te stellen voor wapenleverancies aan Libië maar ook aan andere landen waar de mensenrechten met voeten getreden worden.  Bert Koenders corrigeerde de spindoctor van het CDA door te melden dat hij als minister van Ontwikkelingssamenwerking het vorige kabinet menigmaal gevraagd had geen wapens te leveren aan landen die ’t niet zo nauw namen met de mensenrechten. Claudia die daarvoor al een aantal keer geprobeerd had aan het woord te komen, trok de aandacht met het volgende intro: …jaaa … misschien een beetje naïef en blondhaha … (en nou komt het) … maar…hoor ik het nou goed dat mijn kabinet wapens verkoopt…?‘  (…!…) Kijk en daar kan ik me dan ineens vreselijk aan ergeren. Is ze, die Claudia na de tweede wereldoorlog niet meer buiten geweest ofzo? Veel moeite hoef je niet te doen om er achter te komen dat ons kabinet hier en daar wat straalvliegtuigen in de markt heeft gezet, wat fregatten heeft geleverd en her en der nog wat van haar haar wapenarsenaal verkoopt en verkocht heeft. Zit er eens een vrouw als sitekick aan tafel, gaat ze wauwelen en het kindvrouwtje uithangen. Ga dan maar fijn afwassen of strijken, Claudia…. van mijn part… Kun je fijn blond en naïef blijven doen. Wat een meutminamocca

©lasja
afb.:internet
Getagd: , , , , , ,

§ 14 Reacties op Claudia de Breij slash Mina Mocca

  • Yvonne schreef:

    helemaal mee eens, ik heb me er ook kapot aan geërgerd gisteravond en ja koffie na het avondeten moet

  • fr@nsmuthert schreef:

    Ach, Claudia……………
    Blije doos die niets te vertellen heeft.

  • Annet schreef:

    ik kan me er wel in vinden wat je zegt….
    soms zijn er zelfs mensen op tv of liever gezegd
    beelden, waar ik nog altijd niet tegen kan, zoals bij
    het sterven van Knut….ik kijk niet….ik wil dat niet zien…..
    dat is waar ik me aan erger, het uitzenden van leed
    als een soort vermaak….en ik ben allergisch voor reclame
    het geluid zap ik meteen uit….

    altijd wat Lasa:)

  • Glaswerk schreef:

    Je vraagt je af hoe een nitwit als de Breij het ooit tot Bekende Nederlander geschopt heeft.
    Zou ze ooit onder tafel met iemands wapen gespeeld hebben?

  • kamira schreef:

    ja wat een gedoedaar soms

  • Ragfijn schreef:

    Nooit eerder hoorde ik een vrouw zeggen – een vrouw die alles geven wilde voor een zwangerschap – “wat een kutklus, kon mijzelf niet aanzien in een spiegel, met mijn opgezwollen, ja u leest het goed, Opgezwollen pens …”.

    Voelde ik mij eerder, zó ongelukkig … ? Hoe is het mogelijk, dat een aanstaande Moeder zelf, een uitspraak doet, waarnaast haar partner-vriendin, het kind wat ze in zich draagt en allen die de uitzending (Matthijs heeft vele kijkers) volgden, het vernieuwen van het leven op deze wijze kan verkondigen … !

    PS. De uitzending waar jij het over hebt zag ik niet. DWDD kijk ik niet meer. Ik zag eerder deze ‘sum kotsen’ uitzending. Ik besloot mij niet meer bloot te stellen aan programma’s waarbij je het risico loopt het leven te verkorten …

    Je begrijpt, ik volg haar leven niet. Wel hoop ik van harte dat de jongeling die ze inmiddels gebaard zal hebben stevig in zijn/haar schoenen staan zal …

    Groet van Rag

  • Blewbird schreef:

    Oh, wat ben je boos! Heerlijk! En ik ben het met je eens. Nederland is de derde wapenexporteur ter wereld. Lijkt gek voor zo’n klein landje, maar we zijn graag groot als het erop aankomt. In de slavenhandel waren we ook al de ‘beste’.

  • Heb ik ook met die Claudia de Breij.Wil maar aandacht. Lijkt mij zo’n type die ineens met 80 roodbonte koeien de bibliotheek in wandelt onder het fluiten van de eindtune van Moraalridders.Je accepterrt het.Wat moet je anders

  • Lasja schreef:

    yvonne, zo blij dat ik niet de enige was 😉

    Frans, vroeger…was ‘blijde doos’ een pakket met van alles en nog wat erin die je kreeg wanneer je bevallen was van je eerste kind …werd overhandigd door één of andere felicitaitedienst

    nnet, dat zijn verstandige besluiten van je…maar zoals ik al schreef: van sommige rituelen is het moelijk afscheid nemen 😉

    kamira, en een hoop gehinnik….

    glaswerk, schaamteloos vertoon van onwetendheid en dat cultiveren…ieuw….

    Rag!, ik hoor het haar zeggen…my god…stel dat haar kind dit ooit zal zien bij ‘uitzending gemist’… daar ga je van drinken en roken als kind zijnde, vermoed ik

    blew, ja…boos ben ik om zoveel geëtaleerd dommigheid en ook dat ze door niemand gecorrigeerd werd

    paco!, welkom, hahahahaha… ja…alles over hebben om in de spotlights te staan… je moet het maar niet naar je zin hebben met jezelf 😉

  • kamira schreef:

    ik hoorde wat rammelen achter aan de poort Wie?? Zei??

  • Hanneke in Hanoi schreef:

    Yvon Jaspers en Claudia de Breij, allebei blonde dozen naast Matthijs. Volgens mij zit daar een plan achter en huren ze die meiden in zodat de mannen beter uitkomen……..

  • Lasja schreef:

    Kamira, huh?

    Hanneke, hahahaha…ja maar dan nog laten die meiden zich voor dat doeleinde inhuren 😉

  • Om je boosheid heb ik moeten lachen omdat het ook zo klinkt als mijn boosheid.Claudia Wie…?
    Je ochtendrituelen zijn ook al de mijne, dus voel ik mij helemaal lekker in deze tekst. Groet van Athy.

  • Lasja schreef:

    athy, mijn bossheid is inmiddels minder en dat komt vooral doordat ik niet de enige was…gedeelde boosheid maakt halve boosheid 😉

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Claudia de Breij slash Mina Mocca voor zeeschuim.

Meta

