Boodschap…

maart 25, 2011 § 10 reacties

Toegegeven: ik heb nog niet zo heel lang geleden op het punt gestaan om een BB te kopen, een Blackberry. Een robuuste en multifunctionele mobiele telefoon die ook nog eens tegen een stootje kan, vond ik wel bij me passen. Maar de pubers die tegenwoordig niet in het bezit zijn van zo’n pingapparaat zijn op één hand te tellen. En een beetje docent houdt gepaste afstand van de modegrillen van de jeugd. Buiten dit principe ondervind ik dagelijkse de gevolgen dit hebbeding, ook al bezit ik er zelf geen.  Ik ken geen puber die niet verslaafd is aan dat kreng. Mijn lokaal heb ik openlijk tot ” blackberryvrije zone” verklaard.  Ze weten dat ik wanneer ik ook maar een glimp zie van hun zwarte lieveling deze zonder pardon in beslag neem. Ondanks dit risico zie ik menigmaal een  hand onder tafel verdwijnen richting linker of rechterbroekzak omdat de eigenaar niet bestand is tegen de trilling die een bericht aankondigt. Ook op de gangen sta ik wat betreft Blackberrygebruik op mijn strepen: indien een leerling een gesprek of een praatje met mij wenst, wil ik dat aangaan zonder dat de leerling ondertussen zijn ‘precious’ beroert. Ik sta inmiddels bekend als de blackberry-hater en dit wordt me ook nog eens van harte gegund. Zelf heb ik een LG met een touchscreen. Ook dat weten de leerlingen. Ze leggen mijn onverdraagzame houding t.a.v. hun blackberry’s uit als zijnde een campagne voor een mobiel met touchscreen. Pubers zijn zo slim!

Ik ontving vanmorgen een berichtje van een voor mij volkomen onbekende. Dat is wel vaker zo. Ik ben weleens gebeld door een Surinaamse man die in het Sranang van alles en nog wat aan mij begon te vertellen. En ook weleens door een dame van de dieetclub met de mededeling dat de ‘weegavond’ niet door kon gaan. Maar deze ochtend kreeg ik boodschap die ik qua inhoud niet heb kunnen decoderen. Ook mijn leerlingen wisten geen zinnige uitleg te geven. Wel een tip: ‘Mevrouw wanneer u een BB neemt, pingt u alleen met bekenden, dus krijgt u nooit een berichtje van iemand die u niet kent’ . Ik heb een beetje zuinigjes gelachen en vraag bij deze uw hulp in. Dit is het bericht:

Hi babs, mitie hier. Zou ikvandaag

langs kunnen komen voor een blik biamed?

 

© lasja
Getagd: , ,

§ 10 Reacties op Boodschap…

  • iemand die geen zin heeft vanavond te koken en om zes uur bij jou op de stoep wil staan?
    Geen idee, ik ben iemand die niet elk moment oproepbaar wil zijn. Horen we het vervolg? Groet!

  • martin schreef:

    Dat je dat nou toch niet weet. Een blik Biamed dan ken je toch wel:

    DE KOSTEN VAN HET PROGRAMMA

    De dieetconsulten worden, tot een maximum van 4 uren per kalenderjaar, vergoed door uw ziektekostenverzekeraar. Wanneer de 4 uren wordt overschreden, dient u de consulten zelf te betalen, of worden zij vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Raadpleeg hiervoor uw polis. Het tarief voor 2008 is € 56,80 per uur. De voeding (BIAMED) dient u zelf te betalen.

    BIAstart (voor de eerste twee weken) € 42,50 per blik

    BIAnorm (voor de overige periode, per twee weken) € 36,00 per blik

    BIAreep € 2,- per reep

    BIAplus smaaksachets € 5,- per 14 zakjes

    Hopsa en dan maar afvallen.

  • Yvonne schreef:

    nou, ik snap er niks van, maar ik vind het wel vermakelijk, hahahaha

  • kamira schreef:

    nou ja je was vanavond toch al bezet
    maar zo lees je nog eens wat

  • Lasja schreef:

    athy, ik was er niet vanavond…dus dat is aan mijn duer voorbij gegaan…een vervolg…zodra ik meer duidelijkheid heb: zeker 😉

    Martin, je hebt er een studie van gemaakt…maarrr is het lekker, zo vraag ik me af 😉

    yvonne, ik verzamel dit soort bericht, dat begrijp je 😉

    kamira, een blik biomed…wie wil dat nou niet ;)]

  • Di Mario schreef:

    Gewoon met Ja beantwoorden, als ze dan voor niets komen hebben ze in iedergeval wat lichaamsbewegeing gehad. Dat is ook goed voor het afvallen.

    Love As always
    Di Mario

  • Ate schreef:

    Nou…sinds de scheiding heb ik toch al heel wat blikken opengetrokken, maar deze ben ik nog nooit tegengekomen…

  • kitty schreef:

    Het is dezelfde dame als van de weegavond van Biamed is volgens internet dieetspul.

    Ik vind het wel een leuk bericht :))

  • Ik zou antwoorden:’Mag het ook morgen want vandaag eten we tot op het bot gekookte chorestorolreepjes met slagroom”

  • Lasja schreef:

    Di Mario, welkom, long time no see…. maar ik zou ze dan eerst nog wel een rondje laten rennen

    Ate, hahahaha…. niet alle blikken moeten geopend worden

    kitty, het is een prachtbericht ;0

    paco, …chorestorolreepjes met slagroom ;))

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Boodschap… voor zeeschuim.

Meta

