In haar keuken

juli 7, 2011 § 9 reacties

Nog niet zo lang geleden stond ik naast haar. In de keuken. die van haar. Voor haar koken doe ik graag. Zij eet mijn maaltijden met smaak. Ik zag haar staan, tengerder dan in mijn jeugd. In haar spijkerbloes en makkelijke broek waarvan ze de pijpen had opgerold. Scherp drong het tot me door dat ik ooit alleen in haar keuken zou staan. Ik sloeg mijn armen om haar heen en vertelde haar dat ik haar niet missen kan. Nooit. Ze keek me aan en lachte me uit. Haar spot stelde  me gerust. Dit wat was, zou eeuwig duren. In haar hand zit nu een infuus, al weken.  Haar sterke lenige lijf kreeg klap op klap. Ze is stil geworden. Verbijsterd. Haar vrolijke altijd optimistische humeur heeft zich angstig teruggetrokken. Heel af en toe wanneer ik haar een triviaal stukje uit de Libelle voorlees, probeert ze terug te grijpen naar haar kracht die onverwoestbaar leek. Ik zou naast haar willen kruipen om het vacuum waarin ze zit open te breken. Ze vraagt om het glas water met ijsblokjes. Onzeker zuigt ze aan het rietje. Het bezoekuur loopt ten einde. Ik werp haar een luchtkus toe en zij werpt er één terug. Bij het sheidingsgordijn kijk ik nog een keer om maar ze heeft haar ogen al dicht gedaan.

Getagd: ,

§ 9 Reacties op In haar keuken

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu In haar keuken voor zeeschuim.

Meta

