Had ik nog iets te lezen….

februari 22, 2011 § 17 reacties

‘Mevrouw, kent u nog een goed boek?‘ Met haar bruine ogen keek ze me vorsend aan. Ik knikte en zei dat ik een boek had waar ik helemaal van ondersteboven was. ‘Wel een dik boek’, zei ik erbij. Ze haalde haar schouders op en antwoordde: ‘Ik mag ’s avonds toch de deur niet uit, daarom ben ik gaan lezen’. Ik gaf haar het boek van Arthur Japin mee ( het boek over vergeving en waarvan ik hier de titel niet noem om zo te voorkomen dat leerlingen opnieuw mijn blog ontdekken). Na twee weken had ze het uit. In die tussentijd hield ze me op de hoogte: ‘Mevrouw, ’t is zo mooi… ik vind die Granny zo ongeloofelijk sterk… oooh mevrouw ik moest er bijna van huilen… ‘.

Weten dat het verwijswoord van het meisje ‘dat’ is, is één. Ontdekken wat er in boeken te vinden is over het leven, jouw leven, is een ervaring die je nooit vergeet. Twee leerlingen van mijn mavo drie klas hebben het boek nu gelezen en hun mening erover heeft een veel grotere invloed in de klas dan die van mij. Haleluja!

Getagd: , , ,

§ 17 Reacties op Had ik nog iets te lezen….

Plaats een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Had ik nog iets te lezen…. voor zeeschuim.

Meta